Dan gebeurt het zeker weten groen(er)

 

In onze laatste nieuwsbrief kondigden we het al aan: Green Film Making is fan van Taxi Electric en we willen graag kijken of we op het thema vervoer samen kunnen optrekken. 

Els Rientjes is in gesprek geweest met één van de oprichters, Edvard Hendriksen. En wat denk je? Taxi Electric wil graag aan de slag om te helpen de filmsector te verduurzamen. Dus: we roepen hierbij alle producenten op die interesse hebben in op een simpele en efficiënte (en: geld besparende) manier het transport te verduurzamen. Meld je bij Els via els@greenfilmmaking.com, dan zorgen wij voor de koppeling.

Elektrisch rijden is toch heel duur?

Dat is dus maar de vraag. Want vanuit de transportwereld komen juist veel geluiden die het tegendeel beweren. Er is maar één manier om daarachter te komen: Door testcases te draaien. Wij zoeken producties die hier oren naar hebben. Taxi Electric wil graag meedenken om de vervoersmiddelen tijdens jouw productie zo efficiënt en productief mogelijk in te zetten.

Maar wat kost dat dan?

Voorbeeld: Een veelvoorkomend ritje is van en naar Schiphol vanuit Amsterdam Centrum. Taxi Electric vraagt daar € 40 voor. Je kunt ook een chauffeur bij hen boeken per uur. Een chauffeur in een Tesla kost € 50 p/uur, eentje met een Nissan € 35 p/uur. Een chauffeur huren voor de hele dag? Dan zijn ze bereid om een aanbieding te doen.

Taxi Electric heeft exclusieve deals met grote bedrijven, zoals ING en Philips. Met producenten willen ze ook een dergelijke deal maken, door een offerte op maat te maken voor één of meerdere producties. In de offerte kunnen ze je laten zien wat je financieel kunt besparen, in vergelijking met reguliere huur. Na afloop ontvang je een gespecificeerde factuur met alle ritten.

Eén onderdeel waar je in ieder geval op bespaart: parkeerkosten.

Waarom zou je gaan samenwerken met Taxi Electric in je productie?

Omdat samenwerken met Taxi Electric je best wel eens veel tijd zou kunnen schelen. Zij nemen dan namelijk een deel van je transportmanagement uit handen. Want rekening houden met files, wegafzettingen, auto’s ergens ophalen, waar te parkeren en kortere routes bedenken: allemaal niet de verantwoordelijkheid van jou of je crewleden. Maar van de chauffeur van Taxi Electric. Waarin je ook nog je voorkeur kunt aangeven. Boekingen en eventuele (kosteloze) wijzigingen kun je online doen.

Behalve tijd zou samenwerken met Taxi Electric je sowieso CO2-uitstoot besparen. En dat willen ze inzichtelijk maken voor je productie. Op aanvraag laten ze per productie of per periode zien wat je hebt bespaard hebt op CO2 uitstoot en op fijnstof als je elektrisch hebt gereden. En carpoolen wordt op deze manier organisch bevorderd.

Elektrische personenauto’s ken ik, maar ik heb nu juist een busje nodig

Taxi Electric heeft zelf geen elektrische busjes. Maar via hen kun je ze wel boeken.

En dan zeker ergens langs de kant van de weg stil komen te staan

Taxi Electric garandeert dat je geen oponthoud krijgt. De Nissan kan 200 km zonder laden. De Tesla zelfs tot 400 km. En nogmaals: dat is niet de zorg van jou als producent of crewlid. Scheelt jou weer nadenken over tanken en het bewaren van bonnetjes.